Wednesday, July 28, 2010

salah faham atau selisih faham..

haa..fina nak tanya korang..salah faham ke atau selisih faham? mana satu yg betul utk menerangkan
keadaan apabila seseorang telah salah memahami setiap perkataan atau perbuatan atau niat seseorang yang lain?
klu tanya fina, dua2 pon bole~haha...yela dua2 pon korang fhm kan maksud dia..so dua2 pOn leh pakaila..

kenapa dgn tajuk neh cik fina oit...nehla dia, semlm sewaktu berjumpa dengan kawan2 kat sesuatu tempt tu..seseorg telah mengutarakan cerita tentang persOalan2 yg didengar dari sebelah fina atas kata2 fina..

fina dengar je terus rasa nak jawab jek...tpkan, fikir2 balik fina rasa better diamkan je dulu..dengar sampai habis then baru balas balik...selepas seseorg tu bercerita, fina terus jawab withOut any hesitation (bak kata org jawa..hahaha )segala perkara yg berbangkit tu...

mmg mostly apa yg seseorg tu kOmen terdpt byk salah faham dgn apa yg fina niatkan..siap kata fina berfikiran negatif..maklumla, dgr pOn dr org tengah sO apa sbnr niat fina mungkin disalah terjemahkan oleh mereka..

apepOn, fina harap salah faham neh akan terungkai sbb biasanya sape2 yg kenal fina dgn mendalam, xkan jumpa apa2 statement fina yg mementingkan diri sendiri sbb fina mmg PANTANG org yg bersikap mcm tu. fina sendiri mmg mudah jatuh kesian dan fina sebOleh2 akan cuba mendahului pihak2 lain dalam setiap perbuatan fina..

secara mudahnya, fina nak ckpla..klu diorg rasa fina neh salah sbb menegur perbuatan diorg, fina x kisah and fina terima. tapi fina nak diaOrg tau, apa2 juga yg fina ckp tu fina hrp diorg sendiri fikir balik dan jgn sampai org lain plak yg persoalkan benda neh dikemudian hari..waktu tu, fina punya nasihat and pandangan pOn dah basi disebabkan salah diorg sendiri...sekian.

notakaki: kita sebagai manusia, klu boleh elakkan diri dari pepatah ini ----->"dah ludah pastu jilat balik".


Monday, July 26, 2010

lama..mmg lama...

salam all..
kata kawan fina..dah berkarat blog neh..hehehe..
siap bersawang2 kiri kanan..hahaha..yeke?
tapi diorg xperasan kot yg fina dah upah org suh
bersihkan sume daki2 tu..ehehe..
siap upah tu..haha..xdela..xde sape pon yg
sudi nak tlg jengukkan blog neh sbb...
HANYA FINA SORG YG TAU PASSWORD NYA...
huhuhu.. maafla..2-3 bulan neh fikiran agak bercelaru 
menghadapi cabaran duniawi yg sentiasa menghamburkan
segala permasalahan ke permukaan untuk dinikmati
setiap insan yg berada diatasnya...(wah, bole fhm ke ayat merapu neh..hahaha)
fina sentiasa mengharapkan semOga Ilahi memberi 
barakah keatas setiap apa yg fina lalui..
semOga tiada sedikit pon yg menjadi kesalan dalam 
meniti ranjau kehidupan...,InsyaAllah..
ape pOn fina harapkan korang sume....

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space