Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 13, 2013

--Cetusan Rasa--

Hari cetusan rasa..

ceh, hari apa itu ? lain macam jek..hehe..takdela..
saja je guna tajuk kursus aritu..One good thing bila kerja government nih, kita perlu melengkapkan 42 jam kursus bersamaan 7 hari bekerja dalam setahun..

Setelah abes kursus sehari tu, banyakla perkara positif yang aku ambil untuk terapkan dalam hidup..
lagi2 hidup selepas berkahwin...hei, ingat dah kawen syok je ke sentiasa...lagi banyak ranjau dan duri harus ditempuhi dengan sabar dan tolak ansur... pergh, lirik lagu mana nih..haha

alang2 dah nama hari cetusan rasa kan, ape lagi marilah mencetuskan rasa hatimu..nak join? jom...komen ja...

1. Kegawatan Ekonomi
     - biasalah bila dah hidup sendiri dari keluarga, banyak belanja kita kena tanggung...dulu makan mak support kan...sekarang pandai2 la ko...hihi...kita perempuan pulak, bukan suka2 nak makan apa2 jek..kena dahulukan suami...aku salu cakap pada husben aku, MAKANAN dia tanggungjawab aku.(diselangi dengan ketawa-ketiwi..ngeh3)..walau nampak kecil tp insyaAllah besar ganjarannya di sisi Allah..suami nak mkn apa aku ikut ja wlupun aku rindu gak nak mkn mknn aku masa bujang dulu..hahaha...cumanya rumah kami xde peti ais..leceh weh ari2 nak pi pasar...mentang2 dok selayang byk pasar borong..tak kan hari2 nak menjengah muka di sana...haha...nak tau, NSK trading tu dah mcm umah no 2..hari2 nak kena singgah..klu xsinggah, balik umah mkn telur je la jwpnnya...and the best part is, sejak kawen ekonomi gawat ja..xpenah nak meningkat..but, aku tetap bersyukur dan berharap suami aku akan redha sebab bini dia asik masak menu sama je...hihi..=)

2. Emosi Tak Stabil
      - baca tajuk jangan salah makna pulak..aku bukan gila.haha..cuma aku nak bgtau, emosi aku tak stabil sejak dua menjak ini....yelah, kat opis byk konflik..kerja dalam opis byk, pastu suh aku gi keluar..tapi aku tau hikmahnya..boleh aku claim mileage..so, ia akan menyelesaikan kegawatan ekonomi aku..hihi .positifkan pemikiran saya. bhahaha. lagi satu dalam rumahtangga pulak, bagi aku setiap argument dan salah faham akan mengeratkan lagi kasih sayang antara suami isteri...dulu2 masa sebelum kawen, aku dah siap2 buat agreement...klu ada apa2 di hati, kena ckp terus terang...cumanya aku harap biarlah teguran itu berlapik dlm setiap kata2..maklumlah, my heart is fragile u know..haha

3. Kenaikan Taraf Jawatan
    - bunyik macam best kan? tapi xtaulah kenapa hati aku mcm xgembira langsung mendengar khabar itu. Aku nih sbnrnya kontrak jek selama 2 tahun kat sini...tapi ada desas desus yang bos aku nak serap aku kepada tetap...ntahlah...but 80% dalam hati nih mmg tak gembira la since aku dgr berita itu..aku xtau kenapa.tapi aku just rasa GOV sector bukan tempat aku and honestly aku bekerja dengan hati yang tak gembira selama ini di sini..Fuhh..pengakuan xhingat..klu bos aku baca apela dia akan komen eh...ntahla...everybody have their own opinion kan...

4. Rindu
  - Dah Kawen kan? ha, nak rindu ape lagi nih...hurm..rindu pulak ngan zaman bujang...balik umah mak..makan masakan mak...gurau2 ngan ayah..agaknya aku rindu mak aku kot...hahaha...yela..masa aku taip ayat tadi pon mata aku dah bergenang..maybe aku mmg rindu mak aku..ahh, nak teponla mak aku sekarang..

BYE!


*notakaki: weh syida...jgn bagi karangan bergantung tak bertali bole...mukadimah dahla hampeh..pastu penutup xde..dulu penulisan dapat result apa?? haha (maafkan kami..xboleh tahan rindu kepada emak ku....)

2 comments:

Anonymous said...

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

binalreo said...

Yang Merupakan Agen Bandarq, Domino 99, Dan Bandar Poker Online Terpercaya di asia hadir untuk anda semua dengan permainan permainan menarik dan bonus menarik untuk anda semua

Bonus yang di berikan CrownQQ :
* Bonus rollingan 0.5%,setiap minggunya
* Bonus Refferal 10% + 10%,seumur hidup
* Bonus Jackpot, yang dapat anda dapatkan dengan mudah

Games Yang di Hadirkan CrownQQ :
* Poker Online
* BandarQ
* Domino99
* Bandar Sakong
* Sakong
* Bandar66
* AduQ
* Sakong

Info Lebih lanjut Kunjungi :
Website : AGEN BANDARQ CrownQQ
BBM : 2B382398
FB : AgenCrownqq
Twitter : crown_qq

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space