Thursday, April 29, 2010

share some thoughts..


Sebenarnya sekilas pandang terbaca di muka depan blog tadi...dia kata -
blog neh biasanya digunakan untuk berkongsi pemikiran masing2..
cakap pasal pemikiran, nak tau ape pemikiran aku 2-3 minggu neh?
headache giler!ar, kejap nak betulkan balik..pemikiran x sakit tp otak yg sakit..
ntahla byk sgt yg difikirkan..
tapi dgn org lain pandai plak aku nasihat diorg...
ayat klise yg selalu dikeluarkan adalah,
"dahla...benda dah berlalu..apa nak difikirkan lagi.."
atau
"xpayahla fikir banyak2..nnti bole migrain tau!"
adess...bila dah kena kat batang idung sendiri, ayat klise mcm tu dah x mainla!
gelak sorang2 bila kenangkan nasihat2 dan motivasi kat member...
macam baru2 neh sorang kawan baik aku masa universiti dulu  memberi khabar 
berita yg dia dah nak melangsungkan perkahwinan..nah, kad dia pon dah sampai depan mata neh ha...
time kasih abg posmen..abg posmen kena keje elok2..gaji nak naik jap lagi...huhu..
seronok kan klu jadik abg posmen..mesti tersenyum jek hari2 bila antar surat..hahah~
ha dah ke laut la plak cik syahidah oi...okeh, sambung...lagi dua minggu dia nak bersanding, 
tetiba aritu call dia cakap, dia ditimpa accident..aduhai..nasib baik tuan punya badan xde ape..
cuma kesian sbb kereta dia dahla mati roadtax bulan neh pastu ditambah lg kos nak kena ketuk and cat..
bergesel ngan bas kat lorong tol..bas ngan gen 2 dua2 xnak mengalah..hambik kau...ades...tp
kejadian eksiden dia mengingatkan tentang kejadian eksiden aku dulu...
lebih kurang jugakla cerita dia..
tapi aku dulu wira hijau dgn saga putih..baru sebulan beli kereta, aku dah eksiden..huhu
tapi member baik aku tadi..dah hampir 7 tahun bawak keta xpenah eksiden..mmg expert la..
tetiba eksiden...kenapa aku kata dia expert? dulu dia yg ajar aku bawak keta secara haram tau..huhuhu..
sebenarnya entri aku dah kelaut neh..aku nak ckp yg aku runsing...hurh!
gila punya runsing sampai aku rasa klu xde iman aku mesti dah buat yg bukan2...
banyak yg terbuku kat jiwa,,,sampai aku rasa tuhan x adil dgn aku..
tapi cepat2 akal waras aku menidakkan percakapan aku tu sbb aku dikira kufur kerana x bersyukur dgn ape yg tuhan bagi dan sediakan utk aku...astagfirullahalazim...sedihnya...
teringat abby fana punya ayat aritu aku dgr kat sinar.fm..

"Hanya Allah yg benar2 tau apa yg terbaik utk setiap manusia...walaupun kita rasa mcm kita tau apa yg kita nak dan patut buat, tetapi hanya Allah yg layak mengatakan kau harus buat ini, itu dan itu.."

nota kaki: tergamam dgr ayat dia kerana sesungguhnya aku dah jauh terlanjur dalam tidak sedar di setiap kata2 yg aku luahkan...hurm...

Tuesday, April 27, 2010

lama sgt ke?

heeeeeeeeeeeeeee...rindula kat korang~
mula2 ada satu soalan, persoalannya, lama sgt ke?
apa yang lama sgt tu? dah xyah tanya2 lagi..lama sgt x menulis blogla...
bukan ape..ada sket kesibukan yang melanda diri..
malam tadi siap termimpi2 blog neh bersawang2..kesian dia...
tapi actually lebih kesian kat diri sendiri sbb nak urus diri pon xsempat..
asik urus masalah org jek...seb baik dapat duit..klu x, mau nya aku nak buat...
sebut pasal duit..dah agak nak masuk 10 bulan aku keje kat tempat baru, perasaan selesa tu
susah betul nak timbul...walaupun duit yg diterima bulan2 lebih meriah dan menebalkan poket,
tapi hati x gembira langsung...
ceh, xkanla x gembira at all kan? yerp, ini ada lah kebenaran bahawa hati ini xgembira...
dah mati akal xtau nak buat ape...xtau ape yg akan menggembirakan hati..
ahad lepas adala tertekan button remote astro kat rumah baru tu..
tertengokla plak cerita korea..bukak2 jek terus subtittle dia ckp mcm neh..

"kau nampak apa yg kat bawah tu?"
"nampak, pasir la..kan kita kat tepi laut?"
"aku xnampak pasir sahaja,aku nampak pasir yg boleh dicampur tanah dan apabila dibakar akan menjadi bata, bata apabila dikumpulkan akan menjadi sebuah bangunan.kau fhm maksud aku?"
"aku faham, kau nak aku memajukan diri sendiri kan? mcm pasir ini yang jika diusahakan boleh menjadi bangunan.."
"bagus, akhirnya kau sedar, kau harusla memajukan diri kau untuk memenuhi impian kau kelak..."


nota kaki: memang impian aku nak maju dan boleh menjana kewangan utk diri sendiri, persoalannya bila??
 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space