Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, April 3, 2009

++bila mula bekerja...++

salam all...hmmm…ader satu pekara yg mengganggu fikiran bila dh masuk ke alam pekerjaan..alam pekerjaan nih bukanla satu alam yg senang nak menyesuaikan diri..

kadang2 kita xsuka keje tu,kita terpaksa gak buat..

kadang2 apa yg kita rs bkn skop keje kita,kita kena wat gak..
kadang2 bila kita rs letih,kita tepaksa jugak wat…
kadang2 bila hal personal membebankan jiwa,kita tepaksa wat keje gak..
susah nak jadik profesional nih…honestly,keje skrg sket pun x masuk ngan jiwa aku..
setiap hari berdoa semoga ALLAH memberi peluang utk aku..
dapat keje lain..
dapat mnyesuaikan diri..
dapat menghadapi masalah bukan dgn lari dr nya..
dapat membahagiakan hati semua pihak..
tp yg paling penting keje adalah satu tanggungjawab aku untuk mendapatkn duit..
itu jek semangat yg membuatkan aku dpt bertahan..sekarang nih tanggungjwb dah byk..

memula,gaji mesti nak kena bg mak sket…
pastu kena byr duit keta saga BLM putih aku..
pastu kena byr loan ptptn..
pastu kena blanja utk self interest sket..
pastu kena byr bil2 umah yg akan dtg..
pastu duit minyak keta sket..
pastu..ada hati nk simpan utk blanja kawen..huhuhu..(ada ke belen..)

huhuhu..xtaula ape nk jadik..hopefully Allah akan membalas dgn kebaikan setiap kesusahan jiwa aku skrg..thank u Allah coz tak pernah tarik..

nikmat udara utk bernafas..
nikmat air utk minuman..
nikmat buah2buahan utk mkn..
nikmat daging utk dinikmati..
nikmat mimpi ketika tidor..

Thanks ALLAH for All UR Love and kindness..salam all..

No comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space