Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, August 15, 2009

detik yang berlalu pergi...

(amaran : ayat2 yg bakal ditaip adalah melampaui tahap menulis karangan 3 jam di final exam universiti anda. sila sediakan barang2 keperluan anda seperti bantal, selimut dan lain2.. )

detik yang berlalu pergi..cececeh...tajuk xnak drama..adOi...hahaha~
actually detik neh nk cerita hal tentang 2 hari cuti yg macam x cuti..
giler mcm2 benda buat..pegi sana pegi sini..adOi..dah mcm robot..

first day : khamis 13 august 2009.

sebab cuti yg utama adalah kerana MID TERM EXAM paper P3 - Business Analysis..
xnak mcm org nerd la kan baca buku jek dari pagi sampai mlm..exam start pukul 8 pm.so takut nk drive mlm fina pon decide nk gi petang..petang tu call sidia tanya pendapat, federal highway tu yg paling x jem pukul berapa? dia kata before org balik keje la seelok2nya..maybe dalam kul 3 atau 4..tp sbnrnya 4 pon dh ramai yg balik keje kan..then fina pon decide nk gi kul 3 la..tetiba masa baca buku teringat...adooiii...fina nyer KAD MATRIK x ambik lg..adoi...then tgk jam masa tu kul 1.30 pm..secepat kilat ambik wuduk, solat, siap2 and shoot ke shah alam..memula perjalanan agak ok..tp sampaila ke jln loke yew nak masuk ke simpang federal highway tu dah start jem..padahal jam br kul 23o pm..kecewa betul...tp perjalanan masih diteruskan..tp dekat kul 415 pm br sampai uitm..adoi..sampai jek sana terus gi fakulti.parking jek kat tempat staff..suke ati jek buat uitm tu mcm sendiri punya..hahaha~tp masa tu byk parking lot staff dah kosong..maybe dah balik dah diorg~so di kaunter fakulti sekali lagik kecewa..fina nyer kad matrik xde. xde okeh. alasannya sbb x aktif lg.dia kata ada dokumen fina x antar kat sana.hello~fina dah antar seminggu pas daftar aritula..diorg yg x update..pastu bila cek mmg ada.tp dalam sistem xde..adoi..mula la aku nk menyumpah kat situ kan...kecik ati betulla..dia kata kena pegi BPP (bahagian pengambilan pelajar) utk di update.dahla jauh nun kat depan pagar kat pintu masuk belakang uitm sambil membawa fail sulit ku..herm..last2 aku ckp esok jek saya dtg balik..seb baik jumaat cuti~tp dlm pada itu, dptla jugak saya berjumpa KETUA PROGRAM ACCA saya..diorg panggil puan tengku~orgnya comel cute miut~fina mintak pengesahan dia untuk surat tawaran aritu~then lepak2 kat kedai abg fina, pastu tumpang solat..
mlm tu exam..dengan berbekalkan ntah ape2 ilmu dlm otak neh, fina tryla gak menjawab~adoi..mcm ape ntah..huhuhuh~doakan jekla yg baik2..amin..

secOnd day : jumaat, 14 ogos 2009

arinih cuti lagik.ckp ngan bos ada exam..padahal nk cuti sebab len..(hahah~seronok kau menipu yer fina..iishhh..taubat2..) arinih actually plan nak pegi antar hani gi keje, servis keta kt ampang putra, photostate kat kedai bawah, pegi settlekan ptptn kt wisma chase perdana cheras dan pegi uitm mengambil kad matrik di s.alam then pas asar pegi kenduri doa selamat kat jln ipoh,kl..adoi.penuhnya schedule kau.bole ke neh??ahh layan jek~
okeh..kul 8 dah kuar gi antar hani,setel.then bergegas balik umah nk gi servis keta.tp xpegi pon.sbb siapkan dokumen utk ptptn la.then pegi photostate,setel.tgk2 dah kul 11 pg~ayah dah bebel2..sbb dia yg kena antar ke wisma tu.fina x tau jln..timbul lg satu prob.mak x cop pengesahan lg utk dia nyer ic..adoi..lg betambah bebelan2 ayah..tukar plan.ayah gi ofis dulu ambik cop pengesahan,aku gi pos ofis beli setem hasil.kena tampal kat perjanjian beb. pastu begegas gi cheras.sampai sana terus pegi kaunter..akak tu kata..

"dik,xleh antar kat sini.esok kami nk dtg kat uitm shah alam utk tandatgn."

aku - "xleh ke antar kt sini kak?alang2 saya dah sampai sini?"

akak tu - "xleh dik, sbb adik kena thumbprint utk sahkan mykad adik"

aku - "adoi..kenapa xde dalam lawan web ptptn kak? tiap2 ari saya bukak.xde pon advertise nk suh dtg uitm s.alam utk tandatgn perjanjian kelompok kedua?saya tgk senyap jek ptptn neh.call xpenah dapat.asik engage jek.sbb tu saya dtg.bila dtg mcm neh plak.penat saya kak."

akak tu - "mmg x advertise dik,sbb neh kaunter express"

aku - "alahai..mcmana nak express kak klu akak x bgtau budak2 luar kena dtg esok kat uitm.nnti ada org ptptn jek kat sana tp budak2 xde~"

akak tu - "akak xtaula tp adik kena dtg sana samada ari esok,ahad sampai isnin."

aku (dalam hati) - "ape ke bangang nyer diorg neh..klu bebudak yg hostel kat s.alam bolela tau ada sesi tndatgn ari sabtu sampai isnin.klu bebudak separuh masa mcm aku neh ape cer plak???!!sape nk bgtau?giler betul."

bengang x korang klu kena mcm tu??aku bengang sampai sekarang siut walaupun aku nyer ptptn dah setel berkat aku pegi sana ari sabtu( tu pun selepas aku kena tunggu selama 3 jam hanya utk semakan dan tandatgn) dan terlewat ke majlis perkahwinan sepupu aku sendiri di jln ipoh aritu.sampai2 org dah xde.seb baik mknn ada.wtf ar.mmg penyabar giler aku aritu.dahla aku kena gi uitm gak arinih.sebab ari sabtu BPP xbukak.then ptg tu pas solat jumaat,aku gi uitm.pegi bpp bawak segala fail la kan.sampai sana dia xtgk pon fail aku.dia kata.."awk sbnrnya boleh call jek suh kami aktifkan nama awak dlm server uitm.xyah susah2 dtg bwk fail2 neh." terkedu aku.siak betulla.dah sah2 org fakulti suh aku dtg sana bawak fail.perghhhhhh~hangin giler! seb baik abg kaunter bpp tu ensem.hahaha~terubat sket hati yg panas neh. then aku leh jwb mcm neh.."xpela encik,saya mmg suka pegi kaunter sekitar uitm sambil bawak fail saya mcm neh kan.." abg tu gelak jek~hahaha~muka xnak innocent masa mengucapkan ayat tu..adoi..pastu dia suh aku gi fakulti antar file then gi psmb tingkat lima kat menara ambik matrik kad. aku pon pegilah..dan dengan jayanya kad matrik aku berjaya di hasilkan (walaupun muka sangat tembam didalam gambar itu..oh x sukanya..tp terpaksa terima hakikat mempunyai aset berharga itu.wtf )

apepon, sume selamat kecuali aku terpaksa suh adik aku antar servis keta pada ari isnin dan sebagai balasannya kenala aku merajinkan diri menghantar dia ke UKM mlmnya~sekian.huhuhu..

4 comments:

LINDA said...

yeah..ptptn mmg ******** hahaha..
witch pun dulu byk kali call sbb nak tanya pasal bayaran balik..mmg takde org angkat.pastu bila witch dtg wat serbuan kat sana,akak2 yg keje kat situ tgh feeling2 baca novel!!!

___fina___ said...

perghhh~baca novel eh? gilerla...masa fina dtg aritu xde org pon kat kaunter.sorg jek tu pon sibuk la dia layan sume org yg ada kat situ..tp bab call tu mmg setuju giler!!!! sbb diorg mmg xpenah angkat call:((..xpenah dpt.damn betul!neh kalau bukan terpaksa..xdela fina nak wat loan neh tau...

k.b.k said...

shark slalu g kdai abg fina.xtau pun tu abg fina.:))

___fina___ said...

yeke shark~haha:))
abg fina nyer kedai is
kedai printing ( colour concept)
kat uitm shah alam kat tunas mekar yg atas dia parking lot betingkat tu~huhuh..

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space