Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, February 19, 2012

misi 14 hari mencari berat ideal - day 14 and last(finally!)

huhuhu..finally gitu...wakakaka...
hari terbaik untuk mengumumkan resultnya...
kalah berdebar masa tunggu result spm beb..
aku dah timbang..tapi x jadik nak timbang guna opis
punya penimbang sebab aku lupa arinih (sabtu) aku
cuti daaa...hehehe..

lastnya, aku guna jekla penimbang canggih mak 
aku sebagai stokis litchin de bella ampang yang kena ada body scanner tu..
dia timbang jek berat tapi seluruh fungsi badan dia scan..tp
aku xdela ambik sume tu...just ambik berat jek...

jeng..jeng..jeng...aku turun 2 kilo beb!
hahahahaha..tp xtaula kan sbb aku nih x konsistent...
kang aku suka suki skrg tetiba esok dgn senang lenangnya dia naik balik..
menyampah jek...wakakakaka....

rasa2 nak teruskan ke tak misi nih....aku ragu2 nih sebab aku
ada misi lain...hahahah...banyak plak misi tahun 2012 nih...
bagusla kan sbb aku byk planning ke arah kebaikan hidup aku...
bila lagi sbb umur dah meningkat..setiap tahun meningkat bukan menurun...
kalau menurun best jugak..tahun nih naik setahun..tahun depan turn 3 tahun..
ewahhh..gedik! naik 1 tapi nak turun sampai 3..hahahah..terlebih suda...

hurm...misi seterusnya akan di publishkan selepas aku dah beli barang2 nya..
buat masa sekarang biarlah ia menjadi misteri....muahahaha...gelak jht nampak!
hehe...ingat esok nak beli..tapi bila aku dah pelan baik punya nak membeli-belah
barang2 nih..teringat plak pesanan cik abg kata suruh berjimat...aduhai...senang je 
alasan dia pakai.."nak kawen ke taknak?"huhuhuhu...nanti akula jadik penyebab
kami xkawen2...sian mak aku..huhuhu..

kadang2 aku kesian kat diri sendiri...banyak benda yang aku kena lakukan dari segi luaran
untuk menjadi seperi yang aku mahu (tak dinafikan sidia mahu juga!)..seolah2 aku ni xmenghargai
dengan apa yang tuhan nak beri..yela aku gemuk secara keturunan...kalau aku kurus pon bidang bahu aku
nih besar..mmg akan nampak besar...well, aku mengambil secara positif yang aku diberi ujian dariNYA,
supaya akan lebih menjadi insan yang terbaik di dunia dan diakhirat...tiada apa yang perlu aku kesalkan 
walaupun aku tidak mendapat kenikmatan dunia seperti orang lain...Allah maha adil  dan dia sudah sediakan
takdir hidup aku...insyaAllah....

daaa~

notakaki: petua menarik mengelakkan lebam di bawah mata : Semasa kita menyapu krim atau foundation di muka... pada bahagian bawah mata sapu krim sambil mengurut guna jari manis sebanyak 3 kali dan baca selawat..insyaAllah!

No comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space