Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, February 5, 2012

misi 14 hari mencari berat ideal - DAY 1



salam Olls...

dah baca tajuk?? teruja macam rasa nak lompat laju2 tak?hahahah(tu aku kot..)dah lama dah weh nak start misi nih..tp harinih dah jumpa produk yg bersesuaian..barula bole start...wakakaka...kelakar plak rasa...

okey, memula nak bgtau korang mcmana nak tau berat badan ideal korang ape...sila ukur ketinggian korang...macam aku nih tinggi aku 163. oppss..lupa nak bagi tau..ukur dalam cm ekk...okeh, kemudian ambik ukuran tinggi korang tu then tolak seratus. apa jawapannya itulah berat ideal korang...masih tak faham lagi? meh fina tunjuk contoh..

ketinggian saya = 163cm
berat ideal saya = 163 - 100
                         = 63 oleh itu, berat badan ideal saya adalah 63 kg.

Okeh, ada faham ladies and gentlemen?..senang jek kan..kacang putih ja...hahaha...seterusnya, bila dah dapat berat badan ideal nanti sila bandingkan dengan berat anda sekarang...jika berat anda sekarang lebih daripada berat badan ideal yang anda telah kira tadi..faham2 sendirila yer...cadangan saya kalau dah terlebih berat tu bolehla join saya buat misi nih..hahahaha..kalau terkurang plak, mknla produk yang boleh naikkan berat semula...

sekarang aku nak bandingkan berat aku dengan berat ideal..wakakaka..(gelak dulu sebelum korang gelakkan aku..hahahahaha) berat sekarang (dengan jujurnya) 78kg -.-" then bila tolak 63kg tu, aku kena turunkan lagi 15 kg la beb...giler kau..dapat turun sekilo pon dah cukup bagus..zzzZzzzZzZzzz...huhuhu

ha, nak bgtau plak produk apa yang aku nak guna...jap2...cari gambar dia..jeng..jeng...jeng...

debella litchin..mak aku stokis taman melur ampang...dulu dah ada yang edisi pertama...sampai dah edisi kedua yang telah dinaik taraf baru aku sibuk nak try..hahaha..mak aku pon dah kurus dah...siap pic dia kuar paper lagi...


FAKTA:
hari ini aku dah try first paket fiber...setengah jam sebelum breakfast..dah setengah jam terus mam..sebab lapar..hahahahha...tapi mihun jek k..setengah  mangkuk..steady2...(mesti sebelum kul 12 kang dah lapar..wakakaka) then sejam selepas itu, dah rasa nak membuang air besar..alamak! cepatnyer kesan dia..improve giler nih...tghari sebelum mkn, sila telan sepeket enzim plak..setengah jam baru bole mam...tapi setakat aku menulis entri nih kul 12.51 pm, aku lum terasa lapar lagi...sempena maulidur rasul nih, bek ikut sunnah kan? makan bila lapar..so nanti rasa2 nak mkn, baru nak mkn enzim sepeket...

apepon aku harap kalian doakan aku kerana misi nih telah aku mulai dan insyaAllah akan aku habisi...
bak kata Dr, azizan Osman yang salu muncul dalam tv9 tu...

"Orang yang berjaya akan menghabisi setiap apa yang dia mulakan.."

daaaaaaaaaaaaa~~

No comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space