Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, October 9, 2009

++gadis diselubungi penyakit misteri++



begini.(ayat first dah tiru ayat kat entri latest zahiril adzim.huhuhu.kenal x sape dia?.pelakon la.xkenal lg? ha pi la cr sendiri blog dia.best woo..puitis.tu jek nak ckp.okeh sambung..) begini. hari nih semasa sedang bersiram, aku terfikir...sejak dua menjak ni, aku mengalami sakit atau ketegangan di bahagian bahu sampai la leher..semua sebelah kanan..sakiiiittttttttttt sgt. sampai sekali tu masa drive, aku terlepas stereng secara tetiba sbb bahu dan tgn kanan rs sakit dan lemah..agak2 nya kenapa yer...?

bila aku fikir2..aku start sakit neh hari fifi xciden.seyes.mmg that day! then, td aku saja2 search kat encik google psl ketegangan neh..korang tau ape jwpn diberi?
  1. Tension
  2. Tekanan
  3. Emosi terganggu

perghhh..tekanan sangat ke aku neh sampai aku sakit x pulih2 sampai skrg? tension sgt ke aku neh menghadapi kekecewaan sampai aku sakit bahu xhilang2? terganggu ke emosi aku neh bila tahu perkara sebenarnya yg amat pedih ditambah lg xmampu nak berbuat ape2?ada ke semua tu dalam diri aku neh??biar betulll weeehhhhhh~xkanla...*sigh*

apa ubatnya yer? sakiit betul2 neh x men2..bila angkat tgn terasa leher mcm nk tercabut..lebih teruk lg bila ketegangan itu telah merebak ke kepala..betul2 belakang telinga kanan..setiap hari urut..tp makin sakit adala...aku dh penah bgtau mak aku psl neh, dia kata "salah bantal"..aku mcm x pecaya coz dulu klu aku "salah bantal" pun, aku akan baik 2-3 ari pas urut sket2..

makin hari makin merebak sakit dia..tu yg buat aku xleh terima..bila sujud lgla...yaAllah..sakitnyerrrr~berdenyut2! mcm ada org tunjal2 kepala kat belah kanan tu..aku x rasa tension pon..knp berlaku sakit yg mcm neh?ada cadangan utk mengubatinya kalian?fina mOhon sgt3 pertolongan kalian..maybe ada yg tau mcmana nk bg baik...

Segala pertolongan/cadangan amatlah dihargai..
sudilah kiranya membantu GADIS YG DISELUBUNGI PENYAKIT MISTERI ini....


2 comments:

Mohar Yahya said...

kesian cpj membaca rintihan ini,cpj pernah terkena seperti itu, biasanya bila cpj terlalu sibuk dengan tugas dan tiada masa untuk bersenam.Dengan keadaan fizikal yang tak fit ditambah pula tekanan kerja yang terlau banyak dan rehat yang tidak cukup, sedikit kesilapan diwaktu tidur boleh menyebabkan keadaan ini berlaku kerana urat saraf dibahagian belakang/belikat tersepit.Gunakanlah koyok pedas atau ubat yoko-yoko untuk mengurangkan rasa sakit.Senaman isometrik di bahagian kepala, tengkuk, tangan dan belakang dapat mengelakkan berlakunya gejala ini.

___fina___ said...

adoi..ini betul2 dinamakan cikgu..komen yg sgt membina..thanks byk2...fina dh buat mcm2 tp ari2 sakit gak..ntah bila nk baik..sakit kan?sakittttt sgt..wuuuuuu T-T

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space