Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, October 3, 2009

++serius aku pon x sangka seyy..++

salam.."tiba masa utkku pergi...melangkah pergi dari sini.." ape yg fina taip depan tuh sape yg terer mesti terus leh recognize kan?? lirik lagu maaa...best plak rs coz kena ngan diri sendiri dikala ini..hohoho..byk benda sedih and kelakar nak dikongsikan bersama arinih Sabtu, 3 Oktober 2009..
hari ni aku decide nak ke hospital buat kali terakhirnya utk tgk dia..aku buat keputusan tu coz xnak masalah neh berlanjutan..kat sana nnti aku akan ambil sume brg2 yg aku pinjamkan kat dia then say good bye..dalam perjalanan ke sana tu aku teringat yg smlm dia ada ckp psl "madu" aku tu nk dtg jugak arinih dr pg sampai ptg..so aku pon rasa akan ada situasi janggal klu kami just 3 org jek kat sana nnti..then aku pon decide ajak One of my friend teman aku..kwn aku neh fifi mmg kenal sjk dr kecik lg..coz diorg sekampung..mari panggil dia sebagai Encik D.
nak dijadikan cerita bila aku tiba kat sana dlm kul 330 pm, fifi dah dibawa masuk ke operation room utk second operation..dia nk tampal tempt koyak rasanya..aku sampai katil dia tu hanya ada wanita itu sahaja..biarla aku namakan dia sebagai Cik R.
Mmg peramah abes aku bertanya psl fifi kat Cik R tu..mcm aku xde ape2 rasa jek..actually kehadiran Encik D disitu byk menguatkan semangat aku gak coz aku neh depan kwn2 ada sket ego..aku xkan tunjukkan kesedihan aku kat situ..then, setelah difikir2, nk tunggu dia abes operate lama la plak kan, sO kami gi la mkn dulu...
dalam kul 430 pm, fifi call Encik D. dia kata dia dh abes operate..so kami pon siap2 byr and menuju ke HKL skali lagik..sampai sana Cik R masih ada bersama fifi..aku dtg pada diorg sambil tersenyum mesra..(dalam hati tuhan jek yg tahu..)
kOrang tau x, aku rasa mcm nak pegang jek lengan Encik D tu depan fifi masa tu..tp aku xbuat sbb aku tkt Encik D akan tekejut..ntahla ape aku fikir..niat aku maybe nak jeleskan fifi and biar dia rasa ape yg aku rs bila tgk dia dgn Cik R tu kat situ.serius giler aku mmg jeles!! tp baik punya cOver...aku still bole berborak mcm biasa and mmg agak profesional depan diorg...(cayalah fina! )
tp ada satu epIsod yg membuat aku rasa pilu + kelakar..mcm neh..tgh2 beborak tu fifi kata dia nak buang air besar..then fina ckpla..cepatla klu nk buang..fina ambikkan kerusi roda..dan dia kata xpela nntila..selang beberapa minit kemudian, tetiba nurse dtg nk masukkan air+ubat..benda tu kan lama kan klu nk tunggu dia abes menitis..so fifi ckp dgn nurse tu dia nk buang air dulu...then nurse tu ambikkan kerusi roda and suh cepat...bila fifi dah duduk kat atas kerusi tu, nurse tu tanya soklan killer.."ha, neh sape nk temankan dia kat toilet neh??" korang tau x, semua diam kat situ...Cik R yg dia syg2 tu pon x ckp ape2..last2 fina yg ckp..okla xpela fina teman dia..then ada gakla waktu kami nk berdua2an sekejap kan..tp fifi xckp ape pon..sampai toilet jek, fina bole plak telanggar kan kaki fifi yg sakit tu kat pintu toilet! adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii~ bongokla aku neh! sumpah fina x sengaja okeh! fina xreti nk adjust pintu toilet tu ngan kerusi roda dia....menjerit dia bila kaki dia kena langgar..terus dia bgn masuk toilet cepat2...
dalam hati fina mesti dia ingat fina sengaja kan buat macam tu sbb nk bls dendam..hermmm...seyes fina x sengaja..sumpah! geli hati pon ada gak sbb bila fina citer kat Encik D, dia leh ketawa giler2..hampeh tul!dia kata.."ha..br kau rasa..."adoi~sumpahla wehh fina x sengaja...waaaaaaaaaaa:((...fifi dah tarik muka masam jek...
then lg satu peristiwa masa kat toilet gak..fina tunggu dia lama gak..then sempat borak2 padahal dia dlm tandas..fina ckpla.."comel girlfriend awak tu eh?" then fifi diam kejap..tetiba dgr bunyik siren polis, pastu dia ckp "ha tu najib dtg dah.."(kebetulan datuk seri najib mmg dtg HKL lawat rakyat malaysia yg kena gempa bumi kat indon tu..) then fina bls.."fi, xyahla nk tukar topik plak.." pastu dia bebel2 dlm toilet ape ntah..:))hahaha..dia geram la tu ngan ayat fina..adoi mcm2 la dia neh...
dalam kul 615 pm tu aku decide nak balik..sedih nk lepaskan dia coz tu la insyaAllah hari terakhir aku akan nampak dia lg..xpela..aku sedih tp aku redha..semOga akan ada hikmah dikemudian hari..



notakaki : fifi akan pulang berehat dirumah nya mulai minggu depan selama 4 bulan .so aku harap cukup waktu untuk aku melupakan dia dan segala memori yg ada...pray fOr my success dear friends~thanks..

4 comments:

Anonymous said...

CHAIYOOOK!! USAHA TANGGA KEJAYAAN N KEKAYAAN ..HEHEHEHE

___fina___ said...

hehehe~thanks for the encouragement..

sYiEra said...

weh..sdih plak adik bc blog ko nih..sabo ek..mybe de org len yg lbh baik dr die..jgn sdih2..

___fina___ said...

haha..iera..baca xpe..kepOh2 jgn k~

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space